פסילה מינהלית – בידקו את הפלטים

פלטי הינשוף מכילים מידע – לעתים זה מידע שפירושו זיכוי מוחלט – צריך לדעת לקרוא!

 

האם אפשר לבטל את רוע הגזירה? האם ניתן לפסול את הפסילה המנהלית? מסתבר שיש לא מעט מקרים בהם הדבר ייתכן.

הקוראת

ההתייחסות להעמקה בתוכן פלטי הינשוף ובתכונותיו הטכניות מזכירה מאד התייחסות לקריאה בכף יד.

כשמגיע נהג אחרי הטקס המבזה המכונה בציניות רבה שימוע, ושנועד למטרה אחת בלבד והיא פסילת רשיונו של הנהג בלי משפט והחרמת מכוניתו, אומר לו עורך הדין – אין מה לעשות. עליך לספוג את הפסילה ולהתפלל שלא יבקשו חס וחלילה לפסול אותך עד תום ההליכים. הסיכוי לקבל סעד מבית המשפט רק בגלל שלא תוכל להתפרנס ולשלם את המשכנתא, או שלא תוכלי להסיע את הילדים לגן ולבית הספר כשאין כל הסעה אלטרנטיבית, יצחיק את השוטר והשופט יזכיר לך שהיה עליך לחשוב על זה קודם. העובדה שלא עברת שום עבירה בעשר השנים האחרונות למשל, אין לה כל משמעות בשלב הזה, ואפילו יש לך מאה עדים שהשוטר בדה את שכרותך מליבו – "זה לא השלב" יפסוק השופט "לבחון את הראיות". כן זה המצב. ואתם שמצקצקים בשיחות חברים, מן הסתם לא תעשו דבר כדי לשנות את המצב, ותצוצו מרירים וזועקים רק כשזה יפגע בכם או ביקיריכם. זה הטבע האנושי.

לצערי, יש מיעוט של עורכי דין שמתנדב להגיש בקשות לביטול הפסילה, אבל הן נדחות כמעט תמיד, משום שכדי להתגבר על הפסילה צריך טענה מוחצת, טענה שמפילה את האישום כולו כמגדל קלפים. הם יש כאלה טענות? כמובן שיש, אבל הן זמינות רק למי שמכיר היטב היטב את החומר הטכני – וזו תכונה שאיננה נפוצה לטעמי מספיק בין העושים במלאכה, כמו גם בין  שורות המשטרה והשיפוט, מורשת של שנים ארוכות בהם בנתה המשטרה מיתוס של אמינות טוטאלית לסדרה ארוכה של פעילויות כושלות למדי.

אדגים לכם משני מקרים שחוויתי בעצמי בתקופה. האחרונה. אתחיל עם זה האחרון מיום 2.9.10 בפני כבוד השופט איזקסון. שי, (שם בדוי) הגיע אלי עם סיפור שגרתי למדי. מדדו לו 325 מיקרוגרם אחרי שלגם כוס בירה, בבדיקה הגופנית נמצא מתפקד לחלוטין, והשוטר אפילו התרשם שריח האלכוהול מפיו קל. אחרי רישום הדו"ח ובסיום הפעילות שארכה כ45 דקות, שולח נוהג במכוניתו כשבידו זימון להופיע לשימוע. מידת השכנוע שלו שלא היה שיכור שנתמכה בעדים זעקה השמימה, והייתי נאלץ להרגיע ולהבהיר שאין לה חשיבות בשלב הזה, מכיוון שהאירוע היה מעט אחרי חצות בין חמישי לשישי, הייתי בטוח שכבר נפסל בשימוע ואז התברר לי שזומן ליום ב' בבקר. הודעתי לו שעל פי החוק שימוע ניתן לעשות רק תוך שלושה ימים, דהיינו 72 שעות, והמלצתי לו לטעון זאת בפני הקצין.

מששב מהשימוע דיווח לי שהקצין אמר – שהעו"ד לא יודע מה הוא שח, ושלא סופרים שבתות…

הכנתי מיד בקשה לביטול הפסילה שתוכלו לקרוא כפי שהיא.  שי שאל מה הסיכויים והשבתי שלא גבוהים, אבל בדרך כלל אני יודע את הסיכויים טוב יותר רק בזמן הדיון כי אז מזדמן לי לקרוא את חומר החקירה, שמכיל לפעמים הפתעות.

משהגענו לדיון הצצתי בחומר וכבר בסקירה קלילה בעין מיומנת היטב, גיליתי שאכן זהו עוד מקרה של הפתעות.

לפי טענות מומחי המשטרה ויצרן הינשוף הפער בעת הכיול היומי צריך לוודא שהפער בין התוצאה הנמדדת מהערך הנקוב על מיכל הדגימה לא יעלה על חמישה אחוזים, שאם לא כן המדידה כולה פסולה. הבחנתי מיד כי למרות שהשתמשו במכל שהערך הנקוב שלו – 344 מיקרוגרם לליטר, בדיוק של פלוס מינוס 2% הייתה התוצאה שנמדדה 356 מיקרוגרם, שני מיקרוגרם מעל התקרה המותרת במקרה כזה – ובמילים אחרות המדידה פסולה. הנאשם יזוכה.

הסברתי את הדברים לבית המשפט, ולתביעה, והשופט החזיר לשי את הרישיון. הנה לכם גם הפרוטוקול וגם ההחלטה.

והדוגמה השנייה היא מ- 8.7.2010    דיון שהתקיים בפני כבוד השופטת טאובר בבית המשפט בפתח תקווה. מיכאל, שם בדוי, הגיע אלי אחרי שנפסל מנהלתית וגם מכוניתו הוחרמה. מיכאל שמכוניתו היא כלי העבודה שלו, הרגיש אבוד. שוטר אחד אמר לו שיגיש בקשה לבית המשפט והוא אכן הגיש בקשה. קראתי את החומר שהביא לי ואת הבקשה ונאלצתי לומר לו שהיא חסרת ערך וכי מדובר בדיון סרק שרק, יגרום לו איבוד זמן יקר נוסף. הבטחתי לו שאתייצב לדיון מאחר ואני נמצא בקרבת מקום ממילא. בבואי לאולם המשפט, ביקשתי כדרכי לראות את חומר החקירה ומה גיליתי? גיליתי שנערכו לנהג מספר בדיקות נשיפה, ושהפער בתוצאות שנמדדו על פלט אחד לבין אלו שנמדדו על פלט שני הוא כחמישה עשר אחוזים כשהפער המותר על פי החוק 10 אחוזים לכל היותר. אחרי הסבר קצר ביטלה כבוד השופטת טאובר את הפסילה והחזירה למיכאל המופתע את הרישיון והמכונית. הנה הפרוטוקול.

לא רק מיכאל היה מופתע. גם המשטרה. במשטרה סומכים על המכשיר המכונה ינשוף "הוא יודע הכל" "הוא מחליט" "הוא משוכלל" וכו', ולכן הם לא לומדים את החומר כדי לבקר את פעילותו והפעילות הזו חשופה לטעויות חמורות כל הזמן.  יותר מזה – בדרך כלל השוטר משיד את הפתק "המיותר", ואילו לא צורף לחומר לא הייתי יכול לדעת מה אירע שם, ומה נמדד, ואתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שיש אלפי מורשעים מהסיבה הזו לבדה!!! אבל למי אכפת.

אז מה היה לנו כאן? למרות שאינני נמנה על אלה שבודקים את החשבון המוגש להם במסעדה או בסופרמרקט, או את דפי חשבון של חברת האשראי, ואני רואה הרבה אחרים שבודקים ומוצאים טעויות, כשזה מגיע לחומר ראיות משפטי אני מלך החפירות, ועיני שקהו מזוקן מתחדדות לרמת החדות של נץ אדום כנפיים – ומי שמחפש בסבלנות גם מוצא.

נהיגה בשכרות – לא מה שחשבתם.

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב


12 תגובות ל-“פסילה מינהלית – בידקו את הפלטים”

  1. סטלה,
    שלחתי לך דוא"ל. את צריכה להתנהל בזהירות . ישפרטים רבים לברור.
    את מציינת שני דברים שרציתי להגיב עליהם כאן באתר
    האחד שלא אכלת. – אני לא מוצא שום השפעה של אי אכילה על התוצאה הנמדדת. אכילה מעכבת את ספיגת האלכוהול ואי אכילה מזרזת אותו. אם לגמתה כמות מסויית של אלכוהול, תגיע לשיא כך או אחרת. ללא אוכל מהר יותר ועם אוכל לאט יותר. השיא יהיה אותו השיא!!!!
    ולגבי הנהיגה. אחרי זמן מה:
    ירידת רמת האלכוהול בגוף היא בקצב של 15% בשעה. לא כתבת כמה מדדו לך. אבל אם מדדו לך 400 מיקרוגרם ואחרי שעה שאמורים להיות בגוף 340 מיקרוגרם מדדו ומצאו פחות מ-290 והתירו לך לנסוע – יש בעייה חמורה עם המדידות הללו!!!
    אבל זה עניין לעורך דין מומחה ולא למישהו שרק עושה עצמו מבין ובסך הכל עוסק במשא ומתן על גובה העונש….

    דוד
    דוד קולקר

  2. שלום.
    ב 16 ליולי חגגתי יום הולדת וחבריי לקחו אותי למועדון הרציף שנמצא ברמת גן.
    באותו אירוע שתתי כוסית אחת!!! של טקילה עם ספרייט.
    כאשר יצאנו ממועדון, לאחר 50 מטר עצרה אותנו ניידת ובה שוטרי משמר אזרחי.
    שאלו אם שתיתי וכמובן שלא שיקרתי ואמרתי כן וגם את הכמות.
    עשו לי בדיקת ינשוף ואמרו שאני מעבר למה שצריך להיות.
    אמרתי למתנדב שאני מאמינה לו ואני מוכנה לשים את הרכב בצד ולקחת מונית הבייתה שכן הנני אישה כמעט בת 50 ואין לי עבירות.
    המתנדב התעקש לקחת אותי לבדיקה נוספת.
    לקחו אותי למקום אחר לבדיקה וגם שם נכשלתי בבדיקה ואפילו השוטרת שאלה אותי האם אכלתי באותו יום…
    לאחר שמילאו לי את הטפסים, הקצין שהיה במקום עשה לי שוב בדיקה והפלא ופלא נתן לי הטפסים להגיע לשימוע וכן נתן לי אישור להגיע הבייתה בנהיגה שכן השכרות עברה??????????!!!!!
    יש לי משפט והייתי רוצה ייעוץ
    תודה
    סטלה
    0503893894

  3. הייה לי רשיון אני לא יכול לקבלו בגלל מרב"ד יש בדיקות לכל נהג שהגיע לגיל 65 לאחר בדיקות אלה פסלו אותי מךנהוג בגלל הטענה שאני לוקה בכך שאני סובל מ-O קוגנציה? מה זה בכלל?קיבלתי מיכתב ממישרד ברשוי חיפה כי הם לא יחדשו לי את רשיון הנהיגה טאני נוהג למעלה 30 שנים ללא כל תאונה הייהתה לי תאונה כשהייתי(לא ניפגעתי פיזית חייל)
    1964 אבל שילמתי די יקר בעבור תאונה זו צה עלי לעשות?

    ראה נא,
    נקלעת למצב מאד לא נעים. קשה לקבל את זה שאדם נוהג עשרות שנים ולפתע אומרים שלו שהוא לא כשיר לנהיגה בגלל סיבות קוגניטיביות שפירושן הוא שאתה אינך תופס ומבין את המציאות, או מצליח להגיב למציאות בצורה טובה מספיק. זה די מעליב, ולעיתים מזומנות גם מוטעה, מוטה ולא מוצדק.

    נכון שאתה צריך עורך דין שיגיש ערעור, ולשלם אגרה למדינה ושכר לעורך הדין, אבל זה הפרק הכי קל בעניין. מה שאתה צריך זה מישהו מטעמך שיבדוק את הבחינות שעשו לך, יבין מדוע העניין הזה קרה, וינסה לבדוק איתך ועם עורך הדין באם ההחלטה לפסול אותך ניתנת לשינוי וכיצד.

    לפעמים זה אפשרי ולפעמים, למרבה הצער, המימצא של המרב"ד מוצדק בהחלט.

    אם תלך לעורך דין שיקח את כספף כדי לשכנע שמה שעשו לך לא צודק, בלי בדיקת התשתית העובדתית ובלי שתקבל הדרכה – ממש כמו לפני שהולכים למבחן פסיכומטרי – חבל על הכסף והזמן, וגם על האשליות שיתנפצו.

    אם תרצה אתן לך שם של עןרך דין שיודע את מלאכתו בעניין הזה (בהנחה שאתה מאזור המרכז.)
    בהצלחה

    דוד

  4. שלום לך,
    שלשום נתפסתי נוהג. עשו לי כ-4 בדיקות ינשוף שבכל פעם יצא "הפרעות" והשוטר אמר לי שהוא לא מבין למה המכונה לא עובדת טוב ואפילו בדק על עצמו את המוכנה. לאחר הבדיקות הללו הוא נזכר שלא עשה לי בדיקת מאפיינים ומיהר לעשות לי שיצאה תקינה. לבסוף אמר לי שאני יעשה נשיפה אחרונה ואם שוב יצאו "הפרעות" הוא ישחרר אותי ויצא לי 340. לציין שבבדיקות הראשונות של "ההפרעות" יצא לי 381. יש סטייה. השוטר אף צירף מזכר ורשם שהיו הרבה בעיות עם המכשיר. היום היה לי שימוע ולקחו לי את הרכב ל-30 יום. אני בן 24, ללא עבר תעבורתי או פלילי, והאירוע היה בירושלים. דיווחתי ששתיתי 2 בירות במהלך הערב אבל אני בטוח שלא הייתי שיכור. איך יוצאים מזה??

    אופיר
    מספר הפרמטרים המחייבים טיפול בעניינך רב מאד. אתה מוכרח לשבת עם עורך דין המתמחה בזה מיד, כל עוד הפרטים הרלבנטים ניתנים לשחזור ותיעוד. (עדים, קבלות זכרון).
    אפשר לצאת מזה גם בירושלים. צריך לדעת איך.
    אמליץ לך על עו"ד ירושלמי.
    העלויות מכריעות את הכף לטובת עורך דין מקומי.

  5. עו"ד קולקר שלום רב,
    תפסו אותי על כמות של 385 מ"ג שזה 95 מעל המותר, מה העונש המינימלי שאני יכול לקבל? והאם אפשר לבטל את המנהלתית?

    גבי,
    הכמות שנמדדה איננה נחשבת בעיני כנקודה מוחלטת. הסיכוי לשגיאה עולה בהרבה על הסיכוי שהיא מדוייקת.

    אבל, אם אץתה רוצה סיכוי משמעותי לצאת זכאי, אתה חייב, ומייד לפנות לקבלת ייעוץ ולכנן את מהלכיך בסיוע של עורך דין מיומן.

    הסיכוי לקבל זיכוי גבוה – אם נוהגים נכון ומיד.

  6. שאלה לי:
    נמצאתי בבדיקה עם 575 מ"ג, האם יש איזשהוא סיכוי לאיזשהוא זיכוי??

    תשובה לי

    ברוב המקרים כן.

  7. עו"ד קולקר היקר. לא הבנתי את החישוב דלעיל. אם אתה טוען שהערך הנקוב במיכל היה 344 ומותרת סטיה של 2% לכאן ולכאן, אז כשפתחת את חומר הראיות היית אמור לראות לכל הפחות ערך נמדד של 369 כדי להיות מופתע לטובה ולטעון לזיכוי אפשרי ולא ערך נמדד של 356 מ"ק. אם אני טועה – תקן אותי והאר את עיני.אולי יש טעות סופר?

    ——————————————

    ניר,
    כאשר הערך הוא 344 והוא "לוקה כבר ב-2% אי ודאות הרי א ני רשאי להניח שהו שני אחוזים פחות מ-344 ובעצם שלושה אחוזים מעל ל- 344 אם רוצים להגיע ל – 5% !!!
    לכן החישוב הוא 344 1.03X שהם 354.32 ו כ- 2 מיקרורם פחות מ- 356 שנמדד מחוץ לטווח המותר!!!

    אני מקווה שהתשובה ברורה.

    דוד

  8. מי כמוך עידן, שביקשת באמצעות החוק לחופש המידע ובכל דרך אחרת שהמכרז הזה הוא סוגד כמוס?

    אף בית משפט לא הצליח לקבל אותו – לא מהמשטרה, לא מהיצרן ולא מהסוכן!!! יש פסיקה של בית המשפט העליןן שאומרת שמי שמסתיר מסמך חזקה היא שמה שכתוב במסמך הוא דבר שיש לו עניין להסתיר !

    מה יש להם להסתיר? חוסר מקצועיות? חוסר יושר? או אולי, חס וחלילה שליחת יד לכיס הציבורי?
    אם אין להם מה להסתיר שיגלו את המכרז בבקשה.
    /
    זהו מכרז שמספרו 138/98.

    במקרה הזה, אי אפשר לפנות למשטרה – כיוון שהמשטרה היא אחד החשודים, אבל אולי מישהו מכיר את השר הממונה, או את מבקר המדינה? אולי, לגמרי במקרה. איכפת להם והם ידרשו תשובה? (גם בית המשפט עוצם את עיניו עד עכשיו וזה ממש לא מעודד).

    רגע, אולי למישהו יש קשרים טובים עם כבוד השופט משה גל? הוא בהחלט מתעניין במה שנכתב באינטורנט – אז הנה דבר מעניין עבורו – איך יכול להיות שהמשטרה מזלזלת כך בבית המשפט, ובמיוחד בשופט חן אביטל שנסיונותיו לקבל את החומר מתחילים אי שם בשנת 2003. לא מאמינים? תשאלו אותו – הוא הרי ישב בהרכב המיוחד של עוזרי!

  9. האם מישהו בדק את המכרז ? (יש לי חולשה למכרזים) ,הרי דר' יורגן אמור לגזור קופון אישי , לא ?
    האם יש תאריך להמשך הדיון בערעור ?

  10. לפי החוק מותר לדרוש דגמת נשיפה רק באמצעות.מכשיר שאושר לשם כך בחוק. הנשיפון לא אושר. אפשר להציע לנשוף בו אבל צריך להדגיש שזו לא חובה. אפשר לסרב.
    בפועל החוק מופר על ידי המשטרה בלי למצמץ.

  11. עו'ד קולקר
    מה המצב המשפטי של הנשיפון החדש ?
    ראיתי כי המשטרה משתמשת בו חופשי !
    האם חייבים להישמע להוראות שוטר המבקש לבצע בדיקה בנשיפון. למיטב ידיעתי המכשיר מופעל בניגוד לחוק.
    מעניין לדעת כיצד הוא נרכש ומה היה במכרז ,האם זו מהדורה חדשה של פרשת רכישת הינשוף ?
    האם נקבע דיון להמשך העירעור בפרשת עוזרי ?

  12. […] מאת taabura האם אפשר לבטל את רוע הגזירה? האם ניתן לפסול את הפסילה המנהלית ? מסתבר שיש לא מעט מקרים בהם הדבר […]